Konkurrence, fart og godt humør på fjorden

Deltag i GSK's kapsejlads enten som skipper på din egen båd eller som gast.

Her er plads til alle!

På denne side finder du generelle informationer omkring kapsejlads i GSK – Gjøl Sejlklub.

Kapsejlads foregår i sæsonen i udgangspunkt hver anden tirsdag i ulige uger med skippermøde kl. 17.30, hvor vi alle mødes i GSK – klubhuset.

Alle sejlere og sejlbådstyper kan deltage i vores kapsejladser uanset erfaring, størrelse og niveau. Vores placeringer beregnes ind efter bådtype og til vores årlige afrigger-/afslutningsfest kåres vinderne – de tre både med flest point modtager pokaler, samt uddeles der en flidspokal for bedste kammeratskab i løbet af sæsonen.

Vores ambition er fællesskab, gode oplevelser på vandet og i at udvikle vores sejleregenskaber.

Det er også muligt at melde sig ind som gast og komme med en skipper ud at sejle, hvis du ikke selv kan stille med en båd.

Kapsejlads holder sommerferie fra uge 26 til og med uge 32.

De enkelte sejladser kan ændre sig i løbet af sæsonen, så følg med i vores aktiviteter på facebooksiden: https://www.facebook.com/groups/gjolsejlklub

På facebooksiden vil der løbende blive opdateret med billeder, video og korte indlæg om hvordan sejladserne er gået, samt hvordan vores aktiviteter bliver planlagt i den enkelte sæson.

Planlagte kapsejladser i sæsonen 2024:

14. maj

21. maj

1. juni (Nr. Mejlgrund)

4. juni

18. juni

13. august

27. august

10. september

14. september (Nr. Mejlgrund)

24. september

Det kan blive lagt flere kapsejladser ind, hvis der er opbakning til det.

Ved stærk vind (over 12m/s) kan sejladsen aflyses på skippermødet.

Kapsejladsudvalget:

Andreas Poulsen – mail: arp.050283@gmail.com – Tlf: 5190 2253

Camilla Andersen – mail: camilla28andersen@gmail.com – Tlf: 6094 0039

Morten Klyver – mail: mortenhok@gmail.com – Tlf:

Thomas Rodkjær – mail: thomasrodkjaer@gmail.com – Tlf: 2139 5759

Malene Rodkjær – mail: malenetylak@gmail.com – Tlf: 2160 5759

Thomas Pedersen – mail: tp@maxars.com

Medlemskab:
For at have adgang til at sejle kapsejlads skal du være medlem af sejlklubben og derved Dansk Sejlunion. Der er flere slags medlemskab enten som gast, sejl- er motorbåd.

Find indmeldelsesblanket her:

Som medlem af GSK – Gjøl sejlklub, har du mulighed for at deltage i fælles arrangementer, deltagelse i kapsejlads, undervisningsaftener, brug af klubfaciliteter og servicebygning, og du får løbende relevant information via mail fra sejlklubben.

Har du spørgsmål så tøv ikke med at kontakte en af os fra kapsejladsudvalgt.

Vel mødt på vandet.